De-escalating conflict and creating safe spaces for dialogue
Autor | Davin Bremner |
Cargo | Davin Bremner is Consultant at People-R.org. ORCID:0009-0001-5032-6557. Email: davin@people-r.org. |
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Revista Derecho en Sociedad, ULACIT–Costa Rica, V. 18. No. 2. Año 2024, setiembre. ISSN 2215-2490
De-escalating conflict and creating safe spaces for dialogue
Des-escalar el conflicto y crear espacios seguros para el dialogo
Davin Bremner 1 2
How to cite:
Derecho en
Sociedad, 18(2), PP. 205-221. DOI: 10.63058/des.v18i2.245
Submission received: 12 July 2024. Accepted: 11 August 2024.
1 Davin Bremne r is Consultant at People-R.org. ORCID:0009- 0001-5032- 6557. Email: davin@people-r.org.
University of Applied Sc iences, Dennis Petr i and Caitlin Broeders, as well as f rom long time comrade a nd colla-
seguros par a el diálogo,” originall y published in Denn is P. Petri (ed.).
Latina, Facultad Latinoamericana de Cienc ias Sociales (FLACSO), San José.
ESSAY
Bremner: De-escalating conflict
and creating safe spaces for dialogue
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Revista Derecho en Sociedad, ULACIT–Costa Rica, V. 18. No. 2. Año 2024, setiembre. ISSN 2215-2490
Abstract
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alongside relevant frameworks, in understanding peacebuilding processes. The discussion
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the article is the concept of ‘action research as a safe space for dialogue,’ which is presented
as an effective tool for de-escalation and sustaining dialogue. The article illustrates this con-
cept through a brief case study of action research in Georgia, employing the human needs
theory framework. The conclusion suggests that the application of action research as a safe
Through these insights, the article offers a practical approach to managing and resolving
Keywords:
Safe space for dialogue; action research; human needs theory, peacebuilding praxis
Resumen
-
cionar espacios seguros para el diálogo. Se presenta la importancia del análisis tanto del
de la praxis de construcción de la paz, destacando principalmente la distinción entre los
despolitizada. A continuación, el artículo ilustra el concepto de «investigación-acción como
convocan y sostienen actividades de diálogo. El artículo presenta un breve estudio de caso
sobre un diálogo de investigación-acción llevado a cabo en Georgia, utilizando el marco de
la teoría de las necesidades humanas. El artículo concluye sugiriendo que la idea de la inves-
tigación-acción como espacio seguro para el diálogo debería ser pertinente para abordar el
-
trucción de la paz.
Palabras clave:
Espacio seguro para el diálogo; investigación-acción; teoría de las necesidades humanas,
praxis de construcción de la paz.
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